Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

Ποιήματα του Κ. Βάρναλη από το περιοδικό ΗΓΗΣΩ (2ο Μέρος)





Το περιοδικό «ΗΓΗΣΩ» είναι το πρώτο στην Ελλάδα αποκλειστικά με ποιητική ύλη. Κυκλοφόρησε δέκα τεύχη από το Μάιο του 1907 έως τον Φεβρουάριο του 1908. Όπως το σύνολο της πνευματικής ζωής του τόπου μας της εποχής εκείνης ήταν «κάτω από τη βαριά σκιά του Παλαμά». Ο Βάρναλης συμμετέχει στην εκδοτική ομάδα του περιοδικού. Το ποίημα το «Κακό προμήνυμα» δημοσιεύτηκε στο πρώτο τεύχος (σελ. 13):
ΚΑΚΟ ΠΡΟΜΗΝΥΜΑ
Άσκημα ο σκύλος ούρλιαξε στην πλαϊνή τη μάντρα
Κι ανατριχιάσανε οι ανθοί και σώπασε η γαλιάντρα.
Στη γειτονιά σου ο Χάροντας απόψε περπατάει,
Χαρά στη νια που γλίτωσε, στο νιο που θα τον φάη!
Και μια η καρδιά μου πάει μπροστά και μια γυρίζει πίσω,
Μα όλος ό κόσμος κι αν χαλάση, εγώ θα τραγουδήσω...
Είν' το τραγούδι μου πουλί, που απ' την καρδιά μου πίνει
Άνοιξ' το παραθύρι σου, μια νύχτα για να μείνη
Σαν ηχώ των ονείρων σου στον κόρφο το γλυκό σου.
Ξύπνησε, πες μου, η μάνα σου και μέσα είν' ό αδερφός σου;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου